* Στο «Συμπόσιο» του Πλάτωνος αναφέρεται και ο φιλόσοφος και τραγικός ποιητής Αγάθων. Δυστυχώς όλα τα δράματά του χάθηκαν. Κάποια αποσπάσματα που σώθηκαν μαρτυρούν ότι ήταν σπουδαίος τραγικός ποιητής και φιλόσοφος.
Σε κάποιο από τα αποσπάσματά του ο σπουδαίος αυτός διανοητής δίνει συμβουλές στους άρχοντες όλων των εποχών: «Ο άρχοντας πρέπει τρία πράγματα να θυμάται: πρώτον ότι κυβερνά ανθρώπους, δεύτερον ότι κυβερνά σύμφωνα με τους νόμους και τρίτον ότι δεν θα κυβερνά για πάντα»!..
Όμως, οι κυβερνώντες την Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες αδιαφόρησαν για όλα αυτά και οδήγησαν την χώρα στο σφαγείο που λέγεται Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ).
Αν είχαν κάνει τον κόπο οι ιθύνοντες να μελετήσουν τους προγόνους μας θα συμβούλευαν τον καθένα από αυτούς ότι «Τα δάνεια δούλους τους ελευθέρους ποιεί. Φύλασσε σαυτόν εγκρατώς ελεύθερον». Δηλαδή: Τα δάνεια κάνουν δούλους τους ελεύθερους. Να φυλάς τον εαυτό σου με εγκράτεια ελεύθερον». (Μενάνδρου και Φιλιστίωνος Γνώμαι και διάλεκτοι). Στο ίδιο έργο ο Φιλιστίων έλεγε: «Βλέπε τον δανειστήν ως θάλασσαν ή βυθόν. Αν γαρ βραδύνης, λαμβάνεις τρικυμίαν».
Είναι γνωστό ότι, όπου υπάρχει οικονομική εξάρτηση αυτή φέρνει και την πολιτική εξάρτηση. Ο Πλούταρχος είχε γράψει προ πολλών αιώνων για τον δανειστή («Ηθικά»): «Να αποφεύγης τον εχθρικό και τυραννικό δανειστή, ο οποίος δεν ζητεί μόνον «γη και ύδωρ», όπως οι Μήδοι, αλλά αγγίζει την ελευθερία σου (περιορίζει την ελευθερία σου) και προσημειώνει τα πολιτικά και περιουσιακά σου δικαιώματα! Και αν δεν του τα δίνεις σε ενοχλεί»!
Επομένως, ο δανειστής «άπτεται της ελευθερίας σου» και «προγράφει (προσημειώνει) τα περιουσιακά σου στοιχεία. Και ο Πλούταρχος συνεχίζει: «Αν δεν του πληρώσεις, σ’ ενοχλεί, αν έχεις, δεν θα δεχθεί πληρωμή, αν πουλάς, κατεβάζει την τιμή. Αν δεν πουλάς, σε εξαναγκάζει να πουλήσεις, αν τον διώκεις δικαστικά, σε συναντά στο δικαστήριο, αν δίνεις όρκο, σε διατάζει να το κάνεις αν δε πηγαίνεις στο σπίτι του, σου κλείνει την πόρτα κατά πρόσωπο αν μένεις στο δικό σου σπίτι, κατασκηνώνει απ’ έξω και σου χτυπάει την πόρτα».
Διαβάζοντας αυτά έχει κανείς την αίσθηση ότι αυτά γράφτηκαν για σήμερα. Έτσι κάνουν οι διεθνείς τοκογλύφοι μέχρι να μας ξεζουμίσουν. Ο Πλούταρχος στο έργο του «Ηθικά» κάνει λόγο στους «Νόμους» του Πλάτωνα και γράφει: «...Ο Πλάτων δεν επιτρέπει στους ανθρώπους να παίρνουν νερό ξένο από τους γείτονές τους, προτού σκάψουν στο δικό τους χωράφι, μέχρι να φθάσουν στο στρώμα το ονομαζόμενο του πηλού και να το βρουν άνυδρο. Ο πηλός υγρός και πυκνός από τη φύση του, συγκρατεί το νερό που φθάνει σ’ αυτόν και δεν το αφήνει να φύγει. Λέει, όμως, ότι πρέπει να παίρνουν ξένο νερό όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν δικό τους, διότι ο νόμος υποστηρίζει αυτούς που είναι σε δύσκολη θέση».
Δεν θα έπρεπε, όμως, να υπάρχει νόμος και για τα χρήματα, για να μη δανείζονται οι άνθρωποι από άλλους και να μη κατευθύνονται προς ξένες πηγές, χωρίς προηγουμένως να έχουν ελέγξει στο σπίτι τους τις δικές τους δυνατότητες και να συγκεντρώσουν σαν από μικρά ρυάκια, ό,τι τους είναι χρήσιμο και αναγκαίο;
Τώρα όμως από την τρυφηλότητα, την μαλθακότητα και την υπερβολική σπατάλη τους δεν χρησιμοποιούν τα δικά τους μολονότι έχουν, αλλά παίρνουν από άλλους με μεγάλο τόκο, χωρίς να το χρειάζονται. Σπουδαία απόδειξη είναι το γεγονός ότι δάνεια δεν δίνονται σε φτωχούς αλλά σε εκείνους που επιδιώκουν να αποκτήσουν οικονομική ευπορία. Και κάποιος άνθρωπος διαθέτει μάρτυρες που βεβαιώνουν για το ότι έχει περιουσία και γι’ αυτό είναι αξιόπιστος να δανειστεί.
Γι’ αυτό μεθοδεύτηκε σιγά-σιγά με την καταστροφή της παραγωγής της Ελλάδας, την εκδίωξη ή το κλείσιμο των υγιών επιχειρήσεων, την αλλαγή του τρόπου του σκέπτεσθαι για τους Έλληνες, την καταστροφή της παιδείας, την εξαφάνιση των αξιών της, την επιβολή της αρχής της ήσσονος προσπάθειας για τους νέους, την εκδίωξη των «δημιουργικών μυαλών» στο εξωτερικό και πολλά άλλα!
Έτσι, αφού δεν παράγαμε τίποτα και αφού δεν είχαμε τείχος ηθικής αντίστασης και εθνικά οράματα, δεν δουλεύαμε, φάγαμε τα έτοιμα, συνεχίσαμε να τρώμε τα δανεικά και κάναμε ιδανικό μια θέση στο δημόσιο!
Και ξαφνικά οι Ευρωπαίοι αποφάσισαν να μας σώσουν! Και ο Έλληνας έμαθε να σφίγγει το ζωνάρι! Μας δάνεισαν, αφού πρώτα υποθήκευσαν το μέλλον μας και το μέλλον των παιδιών μας. Δεν μας δάνεισαν, βέβαια, από φιλανθρωπία. Τους τα πληρώνουμε χρυσάφι με τα πιο ψηλά επιτόκια και η Μέρκελ πονάει τόσο πολύ για μας, ώστε στάζει η καρδιά της αίμα...
Όλοι αυτοί παριστάνουν τους μεγαλόψυχους. Όμως τους ενδιαφέρει μόνον η τσέπη τους και το πώς θα αυξήσουν τα χρήματά τους ή για την ακρίβεια τα «αργύριά» τους. Τα «αργύρια» ενέχουν, βεβαίως, την έννοια της προδοσίας, λόγω Ιούδα, αλλά ορίζουν το χρήμα που προορίζεται όχι για χρήση αλλά για αποθήκευση!
Σήμερα όλοι λένε ότι ο Έλληνας έχει χάσει την αισιοδοξία του και την ανεμελιά του, δεν του επιτρέπουν να ονειρεύεται! Όμως, και εδώ ο Πλούταρχος έχει συμβουλεύσει όλους εμάς και κυρίως τους πολιτικούς ηγέτες μας!
«Όσον αφορά εσένα να μη συσσωρεύεις πάνω στην φτώχεια σου, που ήδη έχει πολλά κακά, τις δυσκολίες που προέρχονται από τον δανεισμό και τα χρέη, και επίσης να μην αφαιρείς από τη φτώχεια την ανεμελιά, το μοναδικό στοιχείο κατά το οποίο υπερέχει του πλούτου, διαφορετικά θα επισύρεις την γελοιοποίηση της παροιμίας: «Δεν μπορώ να κουβαλήσω την γίδα, φορτώστε μου το βόδι».
Ενώ δεν μπορείς να σηκώσεις τη φτώχεια σου, φορτώνεσαι από πάνω τον δανειστή, φορτίο δυσβάστακτο και για τον πλούσιο.
Και πώς θα ζήσω; Αυτό ρωτάς, την στιγμή που έχεις χέρια, πόδια, φωνή, που είσαι άνθρωπος, ο οποίος μπορεί να αγαπά και να αγαπιέται, να ευεργετεί και να οφείλει ευγνωμοσύνη;
Δίδαξε γράμματα, γίνε παιδαγωγός, γίνει θυρωρός, δούλεψε ως ναυτικός ή βαρκάρης. Τίποτε από αυτά δεν είναι πιο εξευτελιστικό ή πιο στενάχωρο από το να ακούς να σου λένε: «Εξόφλησε το χρέος σου».
Σε κάποιο από τα αποσπάσματά του ο σπουδαίος αυτός διανοητής δίνει συμβουλές στους άρχοντες όλων των εποχών: «Ο άρχοντας πρέπει τρία πράγματα να θυμάται: πρώτον ότι κυβερνά ανθρώπους, δεύτερον ότι κυβερνά σύμφωνα με τους νόμους και τρίτον ότι δεν θα κυβερνά για πάντα»!..
Όμως, οι κυβερνώντες την Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες αδιαφόρησαν για όλα αυτά και οδήγησαν την χώρα στο σφαγείο που λέγεται Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ).
Αν είχαν κάνει τον κόπο οι ιθύνοντες να μελετήσουν τους προγόνους μας θα συμβούλευαν τον καθένα από αυτούς ότι «Τα δάνεια δούλους τους ελευθέρους ποιεί. Φύλασσε σαυτόν εγκρατώς ελεύθερον». Δηλαδή: Τα δάνεια κάνουν δούλους τους ελεύθερους. Να φυλάς τον εαυτό σου με εγκράτεια ελεύθερον». (Μενάνδρου και Φιλιστίωνος Γνώμαι και διάλεκτοι). Στο ίδιο έργο ο Φιλιστίων έλεγε: «Βλέπε τον δανειστήν ως θάλασσαν ή βυθόν. Αν γαρ βραδύνης, λαμβάνεις τρικυμίαν».
Είναι γνωστό ότι, όπου υπάρχει οικονομική εξάρτηση αυτή φέρνει και την πολιτική εξάρτηση. Ο Πλούταρχος είχε γράψει προ πολλών αιώνων για τον δανειστή («Ηθικά»): «Να αποφεύγης τον εχθρικό και τυραννικό δανειστή, ο οποίος δεν ζητεί μόνον «γη και ύδωρ», όπως οι Μήδοι, αλλά αγγίζει την ελευθερία σου (περιορίζει την ελευθερία σου) και προσημειώνει τα πολιτικά και περιουσιακά σου δικαιώματα! Και αν δεν του τα δίνεις σε ενοχλεί»!
Επομένως, ο δανειστής «άπτεται της ελευθερίας σου» και «προγράφει (προσημειώνει) τα περιουσιακά σου στοιχεία. Και ο Πλούταρχος συνεχίζει: «Αν δεν του πληρώσεις, σ’ ενοχλεί, αν έχεις, δεν θα δεχθεί πληρωμή, αν πουλάς, κατεβάζει την τιμή. Αν δεν πουλάς, σε εξαναγκάζει να πουλήσεις, αν τον διώκεις δικαστικά, σε συναντά στο δικαστήριο, αν δίνεις όρκο, σε διατάζει να το κάνεις αν δε πηγαίνεις στο σπίτι του, σου κλείνει την πόρτα κατά πρόσωπο αν μένεις στο δικό σου σπίτι, κατασκηνώνει απ’ έξω και σου χτυπάει την πόρτα».
Διαβάζοντας αυτά έχει κανείς την αίσθηση ότι αυτά γράφτηκαν για σήμερα. Έτσι κάνουν οι διεθνείς τοκογλύφοι μέχρι να μας ξεζουμίσουν. Ο Πλούταρχος στο έργο του «Ηθικά» κάνει λόγο στους «Νόμους» του Πλάτωνα και γράφει: «...Ο Πλάτων δεν επιτρέπει στους ανθρώπους να παίρνουν νερό ξένο από τους γείτονές τους, προτού σκάψουν στο δικό τους χωράφι, μέχρι να φθάσουν στο στρώμα το ονομαζόμενο του πηλού και να το βρουν άνυδρο. Ο πηλός υγρός και πυκνός από τη φύση του, συγκρατεί το νερό που φθάνει σ’ αυτόν και δεν το αφήνει να φύγει. Λέει, όμως, ότι πρέπει να παίρνουν ξένο νερό όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν δικό τους, διότι ο νόμος υποστηρίζει αυτούς που είναι σε δύσκολη θέση».
Δεν θα έπρεπε, όμως, να υπάρχει νόμος και για τα χρήματα, για να μη δανείζονται οι άνθρωποι από άλλους και να μη κατευθύνονται προς ξένες πηγές, χωρίς προηγουμένως να έχουν ελέγξει στο σπίτι τους τις δικές τους δυνατότητες και να συγκεντρώσουν σαν από μικρά ρυάκια, ό,τι τους είναι χρήσιμο και αναγκαίο;
Τώρα όμως από την τρυφηλότητα, την μαλθακότητα και την υπερβολική σπατάλη τους δεν χρησιμοποιούν τα δικά τους μολονότι έχουν, αλλά παίρνουν από άλλους με μεγάλο τόκο, χωρίς να το χρειάζονται. Σπουδαία απόδειξη είναι το γεγονός ότι δάνεια δεν δίνονται σε φτωχούς αλλά σε εκείνους που επιδιώκουν να αποκτήσουν οικονομική ευπορία. Και κάποιος άνθρωπος διαθέτει μάρτυρες που βεβαιώνουν για το ότι έχει περιουσία και γι’ αυτό είναι αξιόπιστος να δανειστεί.
Γι’ αυτό μεθοδεύτηκε σιγά-σιγά με την καταστροφή της παραγωγής της Ελλάδας, την εκδίωξη ή το κλείσιμο των υγιών επιχειρήσεων, την αλλαγή του τρόπου του σκέπτεσθαι για τους Έλληνες, την καταστροφή της παιδείας, την εξαφάνιση των αξιών της, την επιβολή της αρχής της ήσσονος προσπάθειας για τους νέους, την εκδίωξη των «δημιουργικών μυαλών» στο εξωτερικό και πολλά άλλα!
Έτσι, αφού δεν παράγαμε τίποτα και αφού δεν είχαμε τείχος ηθικής αντίστασης και εθνικά οράματα, δεν δουλεύαμε, φάγαμε τα έτοιμα, συνεχίσαμε να τρώμε τα δανεικά και κάναμε ιδανικό μια θέση στο δημόσιο!
Και ξαφνικά οι Ευρωπαίοι αποφάσισαν να μας σώσουν! Και ο Έλληνας έμαθε να σφίγγει το ζωνάρι! Μας δάνεισαν, αφού πρώτα υποθήκευσαν το μέλλον μας και το μέλλον των παιδιών μας. Δεν μας δάνεισαν, βέβαια, από φιλανθρωπία. Τους τα πληρώνουμε χρυσάφι με τα πιο ψηλά επιτόκια και η Μέρκελ πονάει τόσο πολύ για μας, ώστε στάζει η καρδιά της αίμα...
Όλοι αυτοί παριστάνουν τους μεγαλόψυχους. Όμως τους ενδιαφέρει μόνον η τσέπη τους και το πώς θα αυξήσουν τα χρήματά τους ή για την ακρίβεια τα «αργύριά» τους. Τα «αργύρια» ενέχουν, βεβαίως, την έννοια της προδοσίας, λόγω Ιούδα, αλλά ορίζουν το χρήμα που προορίζεται όχι για χρήση αλλά για αποθήκευση!
Σήμερα όλοι λένε ότι ο Έλληνας έχει χάσει την αισιοδοξία του και την ανεμελιά του, δεν του επιτρέπουν να ονειρεύεται! Όμως, και εδώ ο Πλούταρχος έχει συμβουλεύσει όλους εμάς και κυρίως τους πολιτικούς ηγέτες μας!
«Όσον αφορά εσένα να μη συσσωρεύεις πάνω στην φτώχεια σου, που ήδη έχει πολλά κακά, τις δυσκολίες που προέρχονται από τον δανεισμό και τα χρέη, και επίσης να μην αφαιρείς από τη φτώχεια την ανεμελιά, το μοναδικό στοιχείο κατά το οποίο υπερέχει του πλούτου, διαφορετικά θα επισύρεις την γελοιοποίηση της παροιμίας: «Δεν μπορώ να κουβαλήσω την γίδα, φορτώστε μου το βόδι».
Ενώ δεν μπορείς να σηκώσεις τη φτώχεια σου, φορτώνεσαι από πάνω τον δανειστή, φορτίο δυσβάστακτο και για τον πλούσιο.
Και πώς θα ζήσω; Αυτό ρωτάς, την στιγμή που έχεις χέρια, πόδια, φωνή, που είσαι άνθρωπος, ο οποίος μπορεί να αγαπά και να αγαπιέται, να ευεργετεί και να οφείλει ευγνωμοσύνη;
Δίδαξε γράμματα, γίνε παιδαγωγός, γίνει θυρωρός, δούλεψε ως ναυτικός ή βαρκάρης. Τίποτε από αυτά δεν είναι πιο εξευτελιστικό ή πιο στενάχωρο από το να ακούς να σου λένε: «Εξόφλησε το χρέος σου».
Γράφει ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΕΜΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου