Πριν το χτίσιμο της Γέφυρας Κοράκου, την οδική σύνδεση εξυπηρετούσε η δίτοξη ή τρίτοξη καμάρα 800 μέτρα από εδώ μεταξύ των θέσεων «Πλατανιάς» Βρεσθενίτσας κοντά στο «Σαμάρι-Σμίξη» όπως κατεβαίνει ο Αχελώος και « Λογγούλα ή Ντρασκός» Λιασκόβου, ονομάζεται δε « Κουτσοκαμάρα ή Κουτσογέφυρο» και κτίσθηκε τα πρώτα Ρωμαϊκά χρόνια. Προφανώς το μεσαίο και το ακρινό προς Βρεσθενίτσα τόξο καταστράφηκαν ή από το σεισμό του 1466 ή από κατολίσθηση και τότε επιλέχθηκε η θέση στο εδώ βραχοστένωμα και χτίσθηκε η γέφυρα Κοράκου ο δε δρόμος από Γέφυρα Λιασκόβου στη θέση Πυρήνα μέσω Ντρασκού καταργήθηκε και χαράχθηκε νέος μέσω του διάσελου Πέντε Αδέρφια.
Να σημειώσουμε εδώ πως το προς Αργιθέα τόξο της Κουτσοκαμάρας, μήκους 14 μέτρα και ύψους 7,50 μέτρα καταπλακώθηκε και σχεδόν καταστράφηκε με την ανοχή μας και τις εγκληματικές πράξεις των εταιριών κατασκευής του έργου.
Χρονολογία: 1514-1515
Κτίστες: Άγνωστοι
Χορηγός: Βησσαρίων ο Β΄ μητροπολίτης Λάρισας
Ύψος δαπάνης: Άγνωστο
Υπεύθυνοι Συντήρησης: Κάτοικοι Πηγών Άρτας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μορφή: Μονότοξο
Επιγραφή: Όχι
Κατάσταση: Kατεστραμμένη.
ΑΝΟΙΓΜΑ ΒΑΣΗΣ (από πόδι σε πόδι) 49,50 μέτρα με την παρατήρηση ότι από τη μεριά της Αργιθέας η έναρξη της εσωτερικής πέτρινης στεφάνης της γέφυρας ήταν κατά 2,5-3 μέτρα προς τα μέσα.
ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝ ΤΜΗΜΑ-ΠΟΔΙ της Γέφυρας προς Συκιά είναι ελάχιστο πλέον με ύψος 3,30μ, πλάτος 2,50μ και μήκος-βάθος πέδιλου στη σύνδεσή του με το βράχο 1,80 μέτρα.
ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝ ΤΜΗΜΑ-ΠΟΔΙ της Γέφυρας προς Πηγές
Είναι το μεγαλύτερο με ύψος 6,20 μέτρα πλάτος στη βάση του 2,65 μέτρα και βάθος στη βάση του 4 μέτρα, πλάτος οδοστρώματος 2,50 μέτρα και μήκος σωσμένου οδοστρώματος 8,60 μέτρα.
ΜΗΚΟΣ ΝΟΗΤΗΣ ΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝ Η ΓΕΦΥΡΑ ΔΕΝ ΗΤΟ ΤΟΞΩΤΗ
Το συνολικό άθροισμα των διαστάσεων μας δίνει (8,60 + 49,50 + 1,80) το μήκος των 60 μέτρων
ΚΑΜΑΡΑ ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗΣ
Ενα υπέροχο άγνωστο σε πολλούς μονότοξο.Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του συλλόγου της Μεγαλόχαρης γιά την αναδειξη του δυστυχώς (γιά μία ακόμα φορά) κανένας αρμόδιος δεν ενδιαφέρθηκε.
………… |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου