Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2013

Απάντηση κ. Μιχάλη Γκούζια στην δήλωση ανεξαρτητοποίησης της κας Ταπρατζή-Κοίλια Πολυξένης

Απαντώ για πρώτη και τελευταία φορά στην παραπάνω δήλωση που δημοσιεύτηκε στο site «ΡΑΔΟΒΥΖΙ ΑΡΤΑΣ Blogspot.gr» την 24/08/2013, γιατί δεν συνηθίζω να αντιπαρατίθεμαι δημόσια με συναδέλφους μου που συνυπήρξαμε για πολλά χρόνια συναγωνιστές στα δημοτικά πράγματα του Δήμου μας, αφού έχω μάθει να επιλύω, τις όποιες πολιτικές μας διαφορές, μέχρι τώρα, μέσω των θεσμικών οργάνων της παράταξης – πράγμα που έπραξα απαρέγκλιτα μέχρι σήμερα.
1ον : ουδέποτε μέχρι σήμερα, στην δεκαπενταετή και πλέον ενασχόληση μου στα δημοτικά πράγματα της περιοχής μας «έπαιξα» ή «παίζω» - άλλοι είναι αυτοί που ως άλλοι γυρολόγοι περιδιάβαιναν τις παρατάξεις κατά το δοκούν.
2ον : Ο «κ. Γκούζιας» ουδεμία παράταξη έχει και προφανώς κάποιοι κάνουν σοβαρότατο πολιτικό λάθος όταν προσωποποιούν μια ολόκληρη παράταξη η οποία δεν ανήκει σε κανέναν «κ. Γκούζια» ούτε βέβαια «αλλού», αλλά μόνον στην Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση του Δήμου Γ. Καραϊσκάκη, στα όργανα της οποίας απευθυνόμαστε κάθε φορά που υφίσταται πρόβλημα.
3ον : Η κα Πρόεδρος της πολιτικής γραμματείας, καθώς και άλλοι συνάδελφοι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξής μας, πριν από ενάμισι και πλέον χρόνο είχαν ήδη γίνει γνώστες των προθέσεών μου να αποχωρήσω από τα Δημοτικά πράγματα με το πέρας της τρέχουσας δημοτικής περιόδου, άρα ο υπαινιγμός για «εγκατάλειψη και ότι αυτό κάτι σημαίνει» αλλού πρέπει να αναζητηθεί. Στο σημείο αυτό επιβάλλεται να υπενθυμίσω στην καθ΄ όλα αγαπητή συνάδελφο τις συναντήσεις της παράταξης μας τόσο στο ξενοδοχείο «Κρόνος» στην Άρτα, ευθύς αμέσως μετά την ανάληψη της νέας Δημοτικής Αρχής, όσο και στην Τοπική Ενότητα «Διάσελου» μετά από ένα και πλέον χρόνο, όπου και εκεί έκανα για μια ακόμη φορά γνωστές τις προθέσεις μου για αποχώρηση στο τέλος της τρέχουσας δημοτικής περιόδου, ενώπιον πάμπολλων μαρτύρων
4ον : Θα πρότεινα, στην αγαπητή συνάδελφο, να μας γνωρίσει ποια ανεντιμότητα υπονοεί, διαφορετικά να αφήσει την μέθοδο της λάσπης δια του ανεμιστήρος – που δεν μας αγγίζει και τα συμπεράσματα ας τα βγάλουν οι δημότες του Δήμου μας. Τέλος, η αναφορά της ότι «αρνείται να συμμετάσχει σε σκοτεινές διεργασίες και ύποπτα πολιτικά παιχνίδια» ή «πολιτικά παιχνίδια πίσω από τις κουρτίνες» κ.λ.π. είναι καθ όλα άστοχη καθώς μέχρι χθες και επί 6 και πλέον συναπτά έτη συμπεριλαμβανομένης και της δημοτικής περιόδου του τέως Δήμου Τετραφυλλίας συμμετείχε ενεργά σε ηγετικές θέσεις της παράταξης και ουδέποτε, βέβαια, μέχρι την 24-08-2013 εξέφρασε την αντίθεσή της ή κάτι άλλο.
Σε κάθε περίπτωση, το δικαίωμα των όποιων πολιτικών επιλογών, μεταξύ αυτών και εκείνο της ανεξαρτητοποίησης, ανήκει στον καθένα μας, επιβάλλεται, όμως, να γίνεται μέσα από τα θεσμικά όργανα και διαδικασίες - και όχι με τη δημοσίευση αστήρικτων συκοφαντικών κειμένων που, συνήθως, εκθέτουν ανεπανόρθωτα αποκλειστικά εκείνον που τα γράφει.
Τέλος, καλώ, με την παρούσα, την κα Κοίλια, είτε να αποδείξει στην γενική συνέλευση της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης του Δήμου Γ. Καραϊσκάκη που πρόκειται να συνέλθει εντός των προσεχών ήμερων, τα όσα υπονοεί εις βάρος μου, διαφορετικά να ανακαλέσει άμεσα τα λεγόμενά της.
Με τιμή
Μιχάλης Γκούζιας
Δημοτικός Σύμβουλος
Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης του Δήμου Καραϊσκάκη


Υ.Γ: Κατ αρχάς ευχαριστώ το «ΡΑΔΟΒΥΖΙ ΑΡΤΑΣ Blogspot.gr» που δεν ενστερνίζεται τις απόψεις για σκοτεινές διεργασίες κ.λ.π., για την δικαίωση όμως του χαρακτηρισμού της παράταξης μας ως «ακέφαλοι» διαφωνώ, καθώς αν το site σας παρακολουθούσε όλα αυτά τα τρία χρόνια τις θέσεις, τις προτάσεις αλλά και τα ψηφίσματά μας στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου δύσκολα θα έφτανε να συμφωνήσει με τον παραπάνω χαρακτηρισμό, πόσο μάλλον όταν ενεργό μέλος της ηγεσίας – «κεφαλής» της παράταξής μας ήταν και η ίδια, αυτή που συνέταξε το παραπάνω δημοσίευμα….


Σχόλιο του Ραδ. Άρτας: Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το κείμενο της ανεξαρτητοποίησης της κ. Ταπρατζή το πήραμε από το διαδίκτυο και δεν εστάλει σε εμάς απ' ευθείας.

Εννοείται κ. Γκούζια ότι το blog παρακολουθούσε όλη τη δραστηριότητα της αντιπολίτευσης και επανειλημμένα είχε μιλήσει για ανυπαρξία της αντιπολίτευσης. Χωρίς βέβαια ποτέ μέχρι σήμερα να κάνουμε ξεχωριστή αναφορά σε πρόσωπα. Το Ραδοβύζι Άρτας κ. Γκούζια άσκησε σκληρή κριτική τα τελευταία χρόνια τόσο στην πλειοψηφία όσο και στην αντιπολίτευση, όπου βέβαια κατά τη γνώμη του διαπίστωνε ολιγωρία ή παραλείψεις, τηρώντας πάντα τη βασική αρχή των ίσων αποστάσεων , αρχή την οποία θα τηρήσει και στο μέλλον.

Σχόλιο-απάντηση της κ.Ταπρανζή-Κοίλια

«Ώδυνεν όρος και έτεκεν μυν» Είναι η μόνη σωστή φράση για να αποδώσει την υπερβολική προσπάθεια του κου Γκούζια να εξηγήσει τα ανεξήγητα. Επί του προκειμένου, τελικά, παρά τα δημοκρατικοφανή ευφυολογήματα…γιατί κε Γκούζια παραιτηθήκατε της αρχηγίας 8 μήνες πριν τις εκλογές; (αυτός είναι ο ακριβής χρόνος δημόσια της παραίτησής του στον Φράξο της Καστανιάς)

Υ.Γ. 1. γι αυτούς που φαντασιώνονται λάσπη σε πολιτικές φράσεις, μάλλον προβάλλουν τον υποσυνείδητο εαυτό τους και αγωνιωδώς οργανώνουν προσωπική επίθεση (με ύβρεις όπως «γυρολόγοι», αδυνατώντας να επινοήσουν πιο πιστευτές κατηγόριες), την στιγμή μάλιστα που ο λαός, τουλάχιστον για μένα, απάντησε επί 3 τετραετίες… 2. πέρα από παρατάξεις, παρέες και ομάδες υπάρχει και το πραγματικό βάθρο της Δημοκρατίας της τοπικής Αυτοδιοίκησης, το Δημοτικό Συμβούλιο, κάτι που ειδικά εσείς δεν δικαιούστε να λησμονείτε… 3. αρνούμαι να μπω στην αήθη προσωπική επίθεση του κου (υποτίθεται απάντηση σε μια άκρως πολιτική Δήλωση Ανεξαρτητοποίησης), δηλώνοντας μόνον λακωνικά: «έξεστι Κλαζομενίοις ασχημονείν».
Τζένη Ταπραντζή-Κοίλια
Ανεξάρτητη Δημοτική Σύμβουλος Δήμου Γ. Καραϊσκάκη

Εθελοντική αιμοδοσία πολιτιστικού συλλόγου Βελεντζικού Κυριακή 01 Σεπτεμβρίου 2013

Σάββατο, 24 Αυγούστου 2013

Ανεξαρτητοποίηση με αιχμές από την κ.Τζένη Ταπρανζή-Κοίλια ( Δήμος Γ.Καραϊσκάκη )

Jenny Taprantzi-Koilia

ΔΗΛΩΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ στο Δ.Σ. του Δήμου Γ. ΚΑΡΑΊΣΚΑΚΗ:

Στις κρίσιμες στιγμές που περνάει η χώρα μας και ο λαός μας κάποιοι έχουν την πολυτέλεια να «παίζουν»…
Σεβόμενη την εμπιστοσύνη και την Αγάπη που επέδειξαν στο πρόσωπό μου οι συνδημότες μου και επειδή η ενασχόλησή μου με τα κοινά ήταν πάντα στο προσκήνιο κι όχι με πολιτικά παιχνίδια πίσω από τις κουρτίνες, δηλώνω σήμερα 
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
από την παράταξη του κυρίου Γκούζια.
Περίπου 8 μήνες πριν τις Δημοτικές εκλογές όταν ο επικεφαλής εγκαταλείπει κάτι σημαίνει…
Εμπιστεύτηκα και εμπιστεύομαι την γνώμη και την άποψη των συνδημοτών μας.
Τους ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου για την Αγάπη που επέδειξαν στο πρόσωπό μου…
Αυτούς που με εξέλεξαν στις 3 τετραετίες 1η Δημοτική Σύμβουλο οφείλω λοιπόν να μην απογοητεύσω…
Αισθάνομαι συναισθηματικά και αγωνιστικά μαζί με την πλειοψηφία των Δημοτικών Συμβούλων της παράταξης, που τίμησαν με το παραπάνω την εμπιστοσύνη του κόσμου στον δύσκολο αγώνα μας, παρότι σε κρίσιμες στιγμές ακέφαλοι…
Αρνούμαι να συμμετέχω σε σκοτεινές διεργασίες και ύποπτα πολιτικά παιχνίδια που μπορούν να οδηγήσουν τον εγκαταλειμμένο τόπο μας ακόμη πιο πίσω…
Είμαι βέβαιη ότι οι έντιμοι Άνθρωποι, που είναι το σύνολο του Δήμου μας, βρίσκονται στο πλευρό μου…

Τζένη Ταπραντζή-Κοίλια


Σχόλιο του ΡΑΔ.ΑΡΤΑΣ: Πόσο δίκιο έχεις.....ακέφαλοι.....Αυτά τα τρία χρόνια η αντιπολίτευση ήταν ανύπαρκτη.Αλλά και εσύ κ.Τζένη έπρεπε να μιλήσεις ποιό νωρίς.Οσο για τις σκοτεινές διεργασίες δεν είναι προνόμιο της αντιπολίτευσης.
Αυτό που είδαμε και ζήσαμε στις προηγούμενες εκλογές εύχομαι να μην επαναληφθεί.

Γιατί ο Αλή Πασάς τιμούσε τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό…


*   Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός με το έργο του και το μαρτύριο (1779 Αύγουστος) στερέωσε την Ορθοδοξία στην Ελλάδα και την Αλβανία κατά τον 18ο αι. της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Και τούτο γιατί αναδείχτηκε σε ιστορική προσωπικότητα, καθώς διαδραμάτισε σημαντικότατο ρόλο στα χρόνια του νεοελληνικού διαφωτισμού, βοηθώντας τους ραγιάδες να κρατήσουν μαζί με τη θρησκευτική πίστη και την ελληνική εθνική συνείδηση έτσι που να είναι έτοιμοι για τον εθνικοαπαλευθερωτικό αγώνα του ελληνισμού.
Υπήρξε ένας σκλάβος της οθωμανικής κοινωνίας, αλλά το έργο του είχε ιστορική επίδραση στη συνείδηση των συγχρόνων του και στη μνήμη των κατοπινών. Και πράγματι η αγιοσύνη του ξεπηδάει μέσα από την πλούσια δράση του για την Παιδεία και για τη Γλώσσα του γένους, για την πνευματική και ηθική εξύψωση του ελληνικού λαού.
Ο Άγιος Κοσμάς ως πνευματικός και ιδεολογικός φορέας της αγροτιάς άφησε ένα έργο τόσο ζωντανό και αληθινό που δεν ανέχεται την υμνολογία και την μυθοποίηση.
Ο αγώνας εξελίχτηκε σε δύο στόχους:
Πρώτα ν’ αποτρέψει τις εξισλαμίσεις των ραγιάδων, αφού σε κάποιες περιοχές του ελληνικού και αλβανικού χώρου η αντίστασή τους δεν ήταν ισχυρή. Και ύστερα με τη δημιουργία σχολείων και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας να δυναμώσει την εθνογενετική εξέλιξη του ελληνικού λαού.
Εχθροί του Κοσμά, με τους οποίους συγκρούστηκε σκληρά με τίμημα τον απαγχονισμό του, ήταν οι Βενετσιάνοι στα Εφτάνησα και οι Εβραίοι στην Ήπειρο. Αυτούς πολεμούσε αδυσώπητα για την τοκογλυφία, την καταλήστεψη και την αισχροκέρδεια σε βάρος της φτωχολογιάς.
Στη μνήμη του, λοιπόν, θεωρώ πως έχει τη σημασία του να επιχειρήσω να προσεγγίσω με τη βοήθεια των ιστορικών πηγών μια ξεχωριστή πλευρά της δράσης του, αυτή που προκαλεί ενδιαφέρον σε όσους θέλουν να γνωρίζουν σε βάθος την μεγάλη προσφορά του στο έθνος και στη θρησκεία. Αναφέρομαι στη σχέση που αναπτύχθηκε ανάμεσα στον Άγιο Κοσμά και τον Αλή Πασά που τόσο εν ζωή όσο και προπαντός μετά τον θάνατο του Αγίου.
Δεν θα ήταν υπερβολή αν υποστήριζα ότι ύστερα από το ελληνικό λαό ο πρώτος άνθρωπος που αναγνώρισε επίσημα και τίμησε δεόντως τον Κοσμά στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα ήταν ο Αλή Πασάς.
Ο Αλής μέχρι το τέλος του με πολλές πράξεις έδειξε ότι θεωρούσε τον Άγιο Κοσμά πρόσωπο μεγάλου κύρους και με ακτινοβολία χωρίς όρια θρησκευτικού δόγματος. Ήταν αυτός που μετά τον απαγχονισμό του Αγίου στο Καλικόντασι (χωριό κοντά στο Φίερι της Αλβανίας) έχτισε μοναστήρι αφιερωμένο στον Κοσμά με τον τάφο του, έκανε λαϊκούς εράνους στην Αλβανία και στην Ήπειρο, εξέδωσε φιρμάνια, οργάνωσε επίσημες τελετές προς τιμή του στα Γιάννινα, φρόντισε να συνταχθεί η Ακολουθία του και γενικά έγινε ο αναβιωτής της μνήμης του.
Και όλα αυτά τα έπραξε ο Αλής, χρόνια πολλά προτού το Πατριαρχείο τον ακακηρύξει σε άγιο (η ανακήρυξη έγινε στην Κων/λη στις 9-8-1961)!
Ο Αρ. Βαλαωρίτης γράφει: «Εν Καλικοντασίω του Μπερατίου, ένθα ο ιερομάρτυς υπέστη του δι’ αγχόνης θανάτου, ήγειρον ο Αλή Πασάς ιδίοις αναλώμασι περικαλή ναόν». Και ο μαθητής του Κοσμά Χριστοδουλίδης μνημονεύει: «Ανηγέρθη εκ βάθρων αυτός ο θείος ναός δια συνδρομής και παρεκελεύσεως και υψηλής προσταγής του κραταιοτάτου και υψηλοτάτου βεζίρ Αλή Πασά Τεπελενιώτη».
Εύλογα γεννιέται η απορία πώς ο τύραννος της Ηπείρου Αλή Πασάς αναγνώριζε και τιμούσε τόσο επιδεικτικά αυτόν τον Άγιο της Ορθοδοξίας και του ελληνισμού. Πώς ταιριάζει αυτή η στάση με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και με τον ρόλο του στα ιστορικά γενόμενα;
Βεβαίως έχουν διατυπωθεί οι αντιφατικότερες κρίσεις και απόψεις αλληλοσυγκρουόμενες για τον Αλή. Υπενθυμίζω κάποιες κρίσεις:
Αδ. Κοραής: «Τέρας πεισματωμένο».
Ελληνική Νομαρχία: «Έχει τα ελαττώματα όλων των τυράννων. Χωρίς θρησκείαν, χωρίς συνείδησιν, άρπαξ, φονεύς, θηλυμανής, αρσενοκοίτης, αιμοβόρος…».
Pouqueville: «Άνθρωπος με τα θηριωδέστερα ένστικτα και αντικοινωνικές αρετές».
Χρ. Περαιβός (συνεργάτης του Ρήγα): «Ο Αλή Πασάς ην ανδρείος εν τοις πολέμοις, δια τούτο και επιτυχικός. οξύνους, ακούραστος, ολιγόυπνος, ευπροσήγορος, φιλήκοος, ευγνώμων προς τους ευεργέτας τους».
Ποια, λοιπόν, ήταν τα βαθύτερα κίνητρα απόδοσης αναγνώρισης και τιμών στον Άγιο Κοσμά από τον Αλή Πασά; Η μεταφυσική αγωνία και η ανακάλυψη του πραγματικού θεού δεν ήταν στοιχεία και γνωρίσματα προσδιοριστικά του τυράννου της Ηπείρου. Όταν προσκύνησε δημόσια τη μνήμη του Κοσμά δεν ήταν αδυναμία ή αβεβαιότητα μπροστά στην απόγνωση. Άλλωστε, ο Αλής ήταν τόσο παντοδύναμος και κυρίαρχος που το μόνο που δεν θα τον συγκινούσε ήταν έλλειψη θεϊκής πρόνοιας. Επομένως η ερμηνεία της στάσης του απέναντι στον Άγιο πρέπει να αναζητηθεί σε κίνητρα που έχουν άμεση σχέση με τις πολιτικές επιδιώξεις και σκοπιμότητες ενός ηγέτη φιλόδοξου και αυταρχικού.
Ο Αλή Πασάς ήθελε να γίνει σουλτάνος και κάθε ενέργεια απέβλεπε μονάχα στο να εξυπηρετεί αυτό το σχέδιο. Ήθελε να συσπειρώσει γύρω του όλους τους καταπιεσμένους Χριστιανούς της Αλβανίας και της Ελλάδας. Άλλωστε ο Αλής δεν ήταν ένας τυχοδιώκτης και καιροσκόπος. Είχε ιστορική συνείδηση του ρόλου του και ανάλογα με τις διαμορφωμένες συνθήκες προσάρμοζε την πολιτική του στις καταστάσεις και τα πρόσωπα. Όταν γιόρταζε τη μνήμη του Αγίου Κοσμά στα Γιάννινα επεδίωκε να διευρύνει τη λαϊκή βάση της επιρροής του και να δεθεί περισσότερο με τους υπόδουλους χριστιανικούς πληθυσμούς της επικράτειάς του.
Είναι φανερό ότι ο Αλής κατέφευγε στην ιστορική μνήμη του Κοσμά όχι για να λυτρωθεί από τις εσωτερικές αγωνίες και τύψεις του, αλλά για να δημιουργήσει την ιδεολογική γέφυρα με την υπόδουλη Χριστιανική αγροτιά. Στην ίδια πολιτική του τυράννου εντάσσεται η καθιέρωση της ελληνικής γλώσσας ως επίσημης στο κράτος του, η στενή συνεργασία με έλληνες οπλαρχηγούς (π.χ. Καραϊσκάκης, Μπότσαρης κ.ά.), η αξιοποίηση διαλεχτών λογίων (π.Χ. Αθ. Ψαλίδας), η ανέγερση χριστιανικών ναών και μια σειρά από άλλες πρακτικές φιλοελληνικές.
Ίσως ο Αλή Πασάς κατά τη συνάντηση με τον Άγιο Κοσμά στο σπίτι του στο Τεπελένι, πολύ πριν γίνει Πασάς στα Γιάννινα, να επεξεργάστηκε βαθιά και φιλοσοφημένα τα λόγια του Αγίου κατά τον αποχωρισμό τους: «Να θυμάσαι όμως σε όλη τη διάρκεια της εξουσίας σου να αγαπάς και να υπερασπίζεσαι ιδιαίτερα τους Χριστιανούς, αν θέλεις να μείνει η εξουσία αυτή στους διαδόχους σου».


ΧΑΡΗΣ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ, Φιλόλογος
http://www.proinoslogos.gr/

Πέμπτη, 22 Αυγούστου 2013

Ένας νεκρός στο τροχαίο με το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Άρτας

Σοβαρό τροχαίο με λεωφορείο του ΚΤΕΛ Άρτας, σημειώθηκε λίγο μετά τις δώδεκα στην Εθνική Κορίνθου- Πατρών, πολύ κοντά στο Αίγιο!Λεωφορείο του ΚΤΕΛ Άρτας,το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Άρτα,συγκρούστηκε μετωπικά με ΙΧ,το οποίο πέρασε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.Από τη σφοδρή μετωπική σύγκρουση τραυματίστηκε θανάσιμα ο οδηγός του αυτοκινήτου,ενώ έχουν τραυματιστεί σοβαρά και άλλοι δυο επιβατες του ΙΧ.Στο σημείο έχουν σπεύσει ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.

Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2013

Με 7 θέματα συνεδριάζει την Πέμπτη 22/08 το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Γ. Καραϊσκάκη


Ήπειρος, Περιφέρεια των συνταξιούχων…

SYNTAKSIOYXOIΣυνταξιούχοι είναι οι μισοί περίπου Ηπειρώτες.... Τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν επίσημα από το Υπουργείο Εργασίας είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και μάλλον θα πρέπει να προβληματίσουν όλους εκείνους που ακόμη οραματίζονται την ανάπτυξη του τόπου.
Στην Ήπειρο λοιπόν, Περιφέρεια που παρουσιάζει από τα χαμηλότερα ΑΕΠ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο αριθμός αυτών που ζουν με τη σύνταξή τους ανέρχεται περίπου στους μισούς με βάση την απογραφή του 2011.
Το μέρος του πληθυσμού που είναι ενεργά παραγωγικό περιορίζεται σε ποσοστό κάτω του 35%!!! Ο αριθμός αυτός απέχει πολύ από το μέσο όρο που έχουν προσδιορίσει όλες οι κοινοτικές αναλύσεις κι εκθέσεις ώστε να καταστεί βιώσιμη μία οικονομία και κυρίως τα ασφαλιστικά ταμεία. Η εικόνα που παρουσιάζει η Ήπειρος δεν απέχει πολύ από την εικόνα της υπόλοιπης Ελλάδας.

Μία περιφέρεια λοιπόν που γηράσκει, χωρίς καμία αναπτυξιακή προοπτική, χωρίς δυνατότητες για νέες θέσεις εργασίες.
Η περιφέρεια λοιπόν, με τη μεγαλύτερη δαπάνη σε συντάξεις, ως ποσοστό του ΑΕΠ (σε τιμές 2010), είναι η Ήπειρος με ποσοστό 17,4%, ενώ αντίστοιχα η περιφέρεια με τη μικρότερη δαπάνη σε συντάξεις, ως ποσοστό του ΑΕΠ (σε τιμές 2010), είναι το Νότιο Αιγαίο με ποσοστό 7,7%.
Ο συνολικός αριθμός των συντάξεων στην περιοχή ανέρχεται στις  149.318. Απ' αυτές οι 107.700 είναι γήρατος, οι 14.785 θανάτου, οι 21.408 αναπηρίας και οι 5.425 από άλλους λόγους.
Στο Νομό Άρτας το σύνολο των συντάξεων ανέρχεται στις 33.945, στο Νομό Θεσπρωτίας στις 16.098, στο Νομό Ιωαννίνων στις 71.792 και στο Νομό Πρέβεζας στις 27.483.
Το μέσο μηνιαίο εισόδημα από συντάξεις στις γυναίκες ανέρχεται στα 762,24 €. Το μέσο μηνιαίο εισόδημα από συντάξεις στους άνδρες ανέρχεται στα 1.058,47 €.
Και μπορεί ο Υπουργός Εργασίας να παρουσίασε πανηγυρικά την «ακτινογραφία των συντάξεων» ωστόσο η ανάλυση πίσω από τους αριθμούς δείχνει ότι ένας τόπος συνταξιούχων δεν μπορεί να έχει προοπτικές ανάπτυξης.

Σάββατο, 17 Αυγούστου 2013

Αποδοκιμάστηκε στο Κομμένο ο Γερμανός πρόξενος…. Εκδηλώσεις μνήμης για τους 317 νεκρούς

GERMANOS KOMMENOΜε νωπές τις μνήμες και με τον σεβασμό που αρμόζει, φορείς, αρχές και πολίτες της Άρτας τίμησαν τους νεκρούς του Κομμένου.
Συμπληρώθηκαν φέτος εβδομήντα χρόνια από τις 16 Αυγούστου του 1943 όταν τα Γερμανικά στρατεύματα διέπραξαν μία από τις μεγαλύτερες σφαγές αμάχων κατά την περίοδο της κατοχής τους στην Ελλάδα.
Οι νεκροί ήταν 317 και το χωριό ισοπεδώθηκε. Τα ιστορικά γεγονότα ξεδιπλώθηκαν και πάλι στον ίδιο τόπο, τον τόπο που μαρτύρησε...
Την Κυβέρνηση εκπροσώπησε ο Υφυπουργός Υγείας Αντώνης Μπέζας. Στεφάνι κατέθεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Άρτας Βασίλης Ψαθάς, εκπρόσωποι του κοινοβουλίου, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των κομμάτων και αντιστασιακών οργανώσεων.
Άβολα όμως αισθάνθηκε  ο Γερμανός πρόξενος που παρίστατο καθώς την ώρα που κατέθετε στεφάνι, εκπρόσωποι των Ανεξάρτητων Ελλήνων προχώρησαν στην ανάγνωση κειμένου το οποίο αναφέρονταν στις Γερμανικές αποζημιώσεις που οφείλει η Γερμανία στην Ελλάδα.
«Δεν έχουμε ανάγκη ελεημοσύνης από την δήθεν χορηγίας σας για να τιμήσουμε την μνήμη των νεκρών προγόνων και αδελφών μας.
Η χώρα σας έχει ακόμη ανεκπλήρωτες υποχρεώσεις έναντι αυτών των θυμάτων και όχι μόνο.
Επί 70 χρόνια οι ψυχές των εκτελεσθέντων είναι εδώ, μαζί μας και δεν θα ησυχάσουν αν δεν δικαιωθούν», ανέφερε μεταξύ άλλων ο πολιτευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων στο Νομό Άρτας Αντώνης Βασιλείου. 
Το χάραμα της 16ης Αυγούστου του 1943, η μηχανοκίνητη μονάδα ναζιστικών στρατευμάτων από τη Φιλιππιάδα, με την εντολή της Διοίκησης Ιωαννίνων, εισέβαλε στο Κομμένο με το πρόσχημα των αντιποίνων για την ύπαρξη ανταρτών του ΕΛΑΣ και του ΕΔΕΣ στην περιοχή.
Το χωριό κοιμόταν ήσυχο μετά από γαμήλια γιορτή πού είχε γίνει την προηγούμενη ημέρα. Στο χωριό υπήρχαν και ορισμένοι φιλοξενούμενοι από την Πρέβεζα.
Τα ναζιστικά στρατεύματα προέβησαν σε μια άνευ προηγουμένου σφαγή του άμαχου πληθυσμού. Έστησαν πολυβόλα στις εισόδους του χωριού, εισέβαλαν στα σπίτια και σκότωσαν όποιον έβρισκαν μπροστά τους και στο τέλος έβαλαν φωτιά και τα έκαψαν. Λίγοι ξέφυγαν με βάρκες στον Αμβρακικό Κόλπο.
Στο τέλος της σφαγής οι ναζί στρατιώτες κάθισαν στην πλατεία του χωριού όπου έφαγαν και ήπιαν δίπλα σε 7 πτώματα. Συνολικά οι νεκροί της σφαγής ήταν 317 άτομα. Διασώθηκαν 440 άτομα. Η σφαγή του Κομμένου Άρτας είναι ισοδύναμη με αυτή των Καλαβρύτων και του Διστόμου.
Ήδη από τη δεκαετία του '60 Γερμανοί ιδιώτες έμαθαν για τη σφαγή του Κομμένου και επισκέφθηκαν το χωριό. Μάλιστα μια ευκατάστατη Γερμανίδα χρηματοδότησε την ανέγερση νέου Δημοτικού Σχολείου. Από τη δεκαετία του 80 άρχισε να ασχολείται με τις θηριωδίες των Ναζί ο Χέρμαν Φρανκ Μάγερ, ο οποίος και για το σχετικό βιβλίο του τιμήθηκε από την Κοινότητα Κομμένου.
Το έτος 2003, Γερμανοί ακτιβιστές παρουσία τηλεοπτικών συνεργείων άπλωσαν πανό μέσα στο Μουσείο Περγάμου (The Pergamon Museum) που βρίσκεται στο τέως Ανατολικό Βερολίνο με το σύνθημα «Καλάβρυτα- Δίστομο - Κομμένο. Να αναγνωρισθεί η σφαγή και να δοθούν αποζημιώσεις», στα Γερμανικά και Ελληνικά.
Τελικά στις 30 Απριλίου 2004 ανακοινώθηκε στα διεθνή μέσα ενημέρωσης ότι ο εισαγγελέας του Μονάχου άνοιξε το φάκελο της σφαγής του Κομμένου, και ο Πρόεδρος του Κομμένου Γεώργιος Παππάς δήλωσε ότι επιτέλους ανοίγει ο δρόμος για περαιτέρω διεκδικήσεις.

Παρασκευή, 9 Αυγούστου 2013

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: «Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός στα Χωριά του Βάλτου και στη Σκουληκαριά της Άρτας» του Θωμά Καλαμπόκη

Γράφει ο: Χρήστος Γερ. Σιάσος
                          Καθηγητής

       Σε καιρούς χαλεπούς, όπου τα Μέσα  Μαζικής Ενημέρωσης μας βομβαρδίζουν καθημερινά και μας χερσώνουν την ψυχή μας, ο ελλογιμότατος και αγαπητός φίλος – συγγραφέας  Θωμάς Καλαμπόκης τόλμησε να «φυτρώσει» μέσα στις καρδιές μας  το νέο του βιβλίο με τίτλο «Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός στα Χωριά του Βάλτου και στη Σκουλικαριά της Άρτα». Στο θεάρεστο και ψυχωφελές αυτό έργο του προβάλλει το έργο του Αγίου και προστάτου της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, Κοσμά του Αιτωλού στα χωριά της ιδιαίτερης Πατρίδας του και στη Σκουληκαριά της Άρτας...........



      Στις εκατόν εξήντα περίπου σελίδες, κοσμημένες με τις απαραίτητες φωτογραφίες, παρουσιάζεται  όλη η ζωή και το έργο του Εθναπόστολου των Σκλάβων, του Μεγάλου Δασκάλου, Προφήτου, Ισαποστόλου, Διαφωτιστή του Γένους, Ιερομάρτυρα Κοσμά του Αιτωλού που γεννήθηκε το 1714 στο Μέγα Δένδρο Θέρμου Τριχωνίδας και πέθανε μετά από φρυκτά βασανιστήρια στις 24 Αυγούστου 1779 στο Κολικόντασι της Βορείου Ηπείρου.
      Σ΄ αυτή την ιστόρηση ο συγγραφέας παρουσιάζει μέσα από μαρτυρίες προσώπων, επίσημα έγγραφα και χρήση πλούσιας βιβλιογραφίας, τις περιοδείες του Πατροκοσμά στις συγκεκριμένες περιοχές. Ανάμεσα στις σελίδες του βιβλίου ο αναγνώστης διακρίνει το σχολιασμό  πολλών Διδαχών – Διδασκαλιών του Αγίου από τον συγγραφέα. Αναφέρεται στην προσπάθεια του Αγίου να  ιδρύσει, με δική του πρωτοβουλία και υπόδειξη την εποχή εκείνη, Εκκλησίες, Ελληνικά Σχολειά, εικονοστάσια, Ιερατικές Σχολές, Σχολές Ιεροκηρύκων.
    Τα χρήματα για τη λειτουργία των Σχολείων και την πληρωμή των Δασκάλων εξοικονομούταν από εράνους, από δωρεές, από συνδρομές των κατοίκων, από Εκκλησίες και Μοναστήρια. Αναφέρεται  στις νουθεσίες προς τους Ιερείς, για την αγάπη που πρέπει να έχουν οι χριστιανοί μεταξύ τους, «…Αδέλφια μου, η αγάπη  έχει δύο ιδιώματα, το ένα δυναμώνει τον άνθρωπο εις τα καλά και το άλλο αδυνατίζει εις τα κακά…». Επίσης για την ισότητα των δύο φύλλων, τις ανθρώπινες σχέσεις και γενικά για τα κοινωνικά ζητήματα της εποχής.
       Ο  συγγραφέας αφιερώνει μεγάλο μέρος του βιβλίου του στις προφητείες του Αγίου Κοσμά γράφοντας σε κάποια σελίδα ότι, «…Ο Κοσμάς ο Αιτωλός, ουδέποτε πρόβαλλε, ότι είχε το προνόμιο της Θείας Χάριτος και ούτε ποτέ παραδέχτηκε ότι ήταν «χρησμολόγος» ή ότι ήταν Θεία φώτιση, οι προβλέψεις του…». Καταγράφει πάρα πολλές προφητείες τις ποίες αξιώθηκε να συλλέξει από όλη την Ελληνική Επικράτεια και  όχι μόνο. Το ευχάριστο και καλαίσθητο αυτό βιβλίο  ο αγαπητός φίλος Θωμάς το τελειώνει με τα θαύματα του Αγίου.  Από όλα τα θαύματα που αναφέρονται καταγράφω τούτο: «Στην Κεφαλονιά ένας παράλυτος ζήτησε να τον μεταφέρουν με το κρεβάτι του, στη Διδαχή-ομιλία  του Αγίου. Μετά από λίγες ημέρες, έγινε καλά και ευχαρίστησε τον Άγιο». Στις τελευταίες σελίδες ο συγγραφέας αφιερώνει ύμνο, που αποτελείται από πολλούς στοίχους, στον Άγιο ξεκινώντας ως εξής:
  « Πάτερ Άγιε Κοσμά, της Αιτωλίας γέννα και της Πατρίδας ο καημός,
ήσουν το θρέμμα.
Γράμματα πολλά, ήθελες να μάθεις,
Να γίνεις άνθρωπος σωστός, κ΄έφτασες να διδάξεις…
…Με Πίστη  και Λατρεία, στον δικό μας Άγιο,
Τον δικό μας Πατροκοσμά, νάχουμε, ως απάγκιο».

   Για την ολοκλήρωση αυτού του έργου ο συγγραφέας  χρειάστηκε χρόνο και κυρίως κόπο για να συγκεντρώσει  και να ταξινομήσει όλο  αυτό το υλικό. Το βιβλίο αυτό συμβάλλει σημαντικά στην πνευματική οικοδομή όλων των αναγνωστών. Θα πρέπει να ταξιδέψει παντού, σε Σχολεία, Συλλόγους, Βιβλιοθήκες για περισσότερη μελέτη.

      Αγαπητέ φίλε Θωμά, μέσα στο εξαίρετο βιβλίο σου παρουσιάζεις παραστατικά και με γλαφυρότητα τη ζωή και το θεάρεστο  έργο του Πατροκοσμά που αντανακλά πάντοτε αιώνιες αρετές και ηθικές αξίες. Οι μελετητές και ερευνητές θα ευχαριστούν το συγγραφέα για την εργασία του αυτή. Σε ευχαριστούμε που μας χάρισες όλη αυτή την πνευματική τροφή. Θερμά συγχαρητήρια μέσα από την καρδιά μου, κάθε επιτυχία στις επόμενες εκδόσεις σου.

Χρήστος Γερ. Σιάσος
Καθηγητής


Σχόλιο ....Σε καμμία περίπτωση δεν θα τολμήσουμε να κρίνουμε ένα βιβλίο με ένα τόσο "ξεχωριστό" περιεχόμενο.Μια-δυό παρατηρήσεις όμως θα τολμήσουμε να κάνουμε.
Διαβάζοντας προσεκτικά το βιβλίο διαπιστώνουμε ότι περιέχει στοιχεία κυρίως λαογραφικά ενώ ταυτόχρονα απουσιάζουν ιστορικά στοιχεία όπως για παράδειγμα η συνάντηση του Κοσμά του Αιτωλού με τον Άγιο Παρθένιο στο Βελεντζικό το 1774.
Σύμφωνα με πληροφορίες τις επόμενες μέρες θα γίνει η παρουσίαση του βιβλίου στη Σκουληκαριά.


Την Κυριακή 11 Αυγούστου η καθιερωμένη ετήσια λειτουργία της Ομοσπονδίας Ραδοβυζινών Άρτας στην Ιερά Μονή Ροβέλιστας



Τρίτη, 6 Αυγούστου 2013

Σάββατο 10 Αυγούστου το "Πηγιώτικο Αντάμωμα 2013"



Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η Αδελφότητα Πηγιωτών Άρτας θα οργανώσει τις καθιερωμένες πολιτιστικές εκδηλώσεις με τον γενικό τίτλο "Πηγιώτικο Αντάμωμα 2013".


Οι εκδηλώσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 10 Αυγούστου και ώρα 21.00 στη κεντρική πλατεία του χωριού. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παραδοσιακή δημοτική μουσική με φαγητό και ποτά. Η συμβολική τιμή της εισόδου είναι 3 ευρώ κατ' άτομο και ο χορός είναι ελεύθερος.

Σ' αυτή την εκδήλωση συμμετέχουν οι εκλεκτοί καλλιτέχνες Δημήτρης Τζουμερκιώτης, Θανάσης Χαλιλόπουλος και η Μαρίτσα Βλαχόδη.

Το Δ.Σ. της αδελφότητας καλεί όλους τους Πηγιώτες και ελπίζει ότι όπως και τις προηγούμενες χρονιές έτσι και φέτος οι συγχωριανοί, αλλά και άλλοι Ραδοβυζινοί, θα ανταποκριθούν σ' αυτό το κάλεσμα.

Την πρόσκληση για το Δ.Σ. υπογράφουν: 
ο Πρόεδρος Χρήστος Καπερώνης και η Γραμματέας Αγγελική Φώτου







Σάββατο, 3 Αυγούστου 2013

ΟΧΙ στον Βρούτση για το ΤΕΒΕ στα χωριά κάτω των 2.000 κατοίκων!

Έβαλε τα... γυαλιά στους Ηπειρώτες βουλευτές που πιάστηκαν στον... ύπνο!

Στον ύπνο πιάστηκαν οι βουλευτές της Ηπείρου, αφού δεν αντέδρασαν στην εγκύκλιο 80 του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννη Βρούτση, σύμφωνα με την οποία εντάσσονται υποχρεωτικά στον ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ) οι επαγγελματίες ασφαλισμένοι του ΟΓΑ σε χωριά με λιγότερους από 2.000 κατοίκους. Δεν έκανε το ίδιο όμως και ο βουλευτής Λευκάδας Θόδωρος Σολδάτος, ο οποίος εξέφρασε άμεσα την αντίθεση του και από κοινού με 12 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, κατέθεσαν Ερώτηση στη βουλή, με την οποία ζητούν από τον αρμόδιο υπουργό σημαντικές αλλαγές στην Νομοθεσία σχετικά με την υποχρεωτική ένταξη στον ΟΑΕΕ, των ασφαλισμένων του ΟΓΑ που κάνουν συμπληρωματικά μια δουλειά σε χωριά κάτω των 2000 κατοίκων, καθώς επίσης ζητούν να υλοποιηθεί η εξαγγελία του Πρωθυπουργού στην Βουλή για την μείωση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης των αγροτών στο 62ο έτος της ηλικίας τους με 40 χρόνια ασφάλισης.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...