Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Τρεις μελέτες στα αζήτητα…(Δήμος Γ.Καραϊσκάκη)


Βρίσκονται στα συρτάρια του δήμου και αφορούν στην αναστήλωση του Μοναστηριού της Σκουληκαριάς, και των πέτρινων μονότοξων γεφυριών Πλαγκοβίτσας και Καμάρας (Άνω Καλεντίνη)



Η είσοδος του κελιού όπου γεννήθηκε ο Γ.Καραϊσκάκης.
Φαίνεται καθαρά ότι το αρχικό κτίσμα καταρέει.Αν ήταν στο Μαυρομάτι Καρδίτσας σίγουρα δεν θα συνέβαινε αυτό....αυτά συμβαίνουν μόνο στη Σκουληκαριά.


ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Αντικείμενο της μελέτης που ακολουθεί είναι η συντήρηση και αποκατάσταση του Ιερού Ναού Κοιμήσεως  της Θεοτόκου στο Δ.Δ. Σκουληκαριάς του Δήμου Γ.Καραϊσκάκη. 
Εργοδότης είναι ο Δήμος Γ.Καραϊσκάκη και υπεύθυνος εκπόνησης της μελέτης είναι ο Σπυρίδων Κλείσσας, Αρχιτέκτων  Μηχανικός  ΕΜΠ. Σύμβουλος κατά την αποτύπωση του μνημείου και την εκπόνηση της μελέτης ήταν ο Γεώργιος Τσιρώνης, Αρχιτέκτων Μηχανικός ΕΜΠ, Ν.Υ.Ι.Τ., Αναστηλωτής ΕΜΠ. 

          Η αποτύπωση του ναού πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2007 με συμβατική μέθοδο και χρήση χωροβάτη για τις υψομετρίες. Στην αποτύπωση συμμετείχαν οι Φ. Βλαχάκη, Σ. Ροντογιάννη αρχιτέκτονες μηχανικοί ΕΜΠ. Η εκπόνηση του τοπογραφικού διαγράμματος  με την αποτύπωση του περιβάλλοντα χώρου του μνημείου έγινε από την Δημοτική Αρχή. 
Ακολούθησε πλήρης και αναλυτική τεκμηρίωση όλων των οικοδομικών στοιχείων και της παθολογίας του μνημείου και πλήρης φωτογραφική τεκμηρίωση.

Η μελέτη περιλαμβάνει σειρά σχεδίων αποτύπωσης, πρότασης, τεύχος λεπτομερειών και φωτογραφική τεκμηρίωση.
         
Αθήνα, Οκτώβριος 2007 

ΡΑΔ.ΑΡΤΑΣ: Η Μελέτη στοίχισε στο Δήμο Γ.Καραϊσκάκη (Καποδιστριακό) περίπου 12.000 ευρώ και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για χρηματοδότηση.(Να σημειώσουμε ότι έχει έτοιμα τεύχη δημοπράτησης)




2008
Αποκατάσταση της γέφυρας της Πλαγκοβίτσας



Η γέφυρα Πλαγκοβίτσας βρίσκεται εντός των ορίων του Δήμου Γεωργίου Καραϊσκάκη στον Νομό Άρτας και ενώνει τις δύο όχθες του ποταμού Σκουληκαρίτικου (παραπόταμος του Αράχθου).
Η υπό μελέτη γέφυρα αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της αρχιτεκτονικής ηπειρώτικων γεφυριών, αλλά δεν υπάρχουν στοιχεία για την χρονολογία οικοδόμησής της και για τους κτήτορες. Ωστόσο από συγκριτικά στοιχεία και παραλληλισμούς με αντίστοιχες κατασκευές της Ηπείρου συνάγεται ότι η κατασκευή της θα πρέπει να έχει γίνει στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα.
Πρόκειται περί απλού λίθινου μονότοξου γεφυριού με μήκος ανοδομής είναι 33,50 μ. Η όλη κατασκευή της ανοδομής φέρεται από το τόξο το οποίο ακολουθεί χάραξη ημικυκλίου. Η διάμετρος του τόξου είναι 18,50 μ. και το ύψος του κλειδιού από τον πυθμένα είναι 10,50 μ περίπου.
Η πρόταση προβλέπει την συντήρηση, επισκευή, και αποκατάσταση της γέφυρας με τρόπο τέτοιο ώστε να ανακτηθούν οι στατικές και δομικές ιδιότητες της κατασκευής, να αποκατασταθεί η αρχική εικόνα της, να εξασφαλιστεί η ομαλή και ασφαλής λειτουργία της και τέλος να αποτελέσει η ίδια πόλο έλξης τόσο για τους δημότες όσο και για επισκέπτες.

http://www.dolihos.gr/1770/erga/apokatastaseis/gefures/gefura-plakovitsas

ΡΑΔ.ΑΡΤΑΣ: Η μελέτη έγινε το 2008 και στοίχισε 9.000 ευρώ στον καποδιστριακό Δήμο Γ.Καραϊσκάκη.Πριν τις εκλογές του 2010 είχε προενταχθεί 
στο πρόγραμμα "Αλέξανδρος Μπαλτατζής".Απο τότε δεν ξανακούσαμε τίποτα.

2008
Αποκατάσταση γέφυρας Καμάρας (Άνω Καλεντίνη)



Η γέφυρα «Καμάρας» βρίσκεται εντός των ορίων του Δ.Δ Άνω Καλεντίνης στον Νομό Άρτας και ενώνει τις όχθες του ποταμού Άραχθου Καλεντίνης (Ρετσιανίτικο ρέμα).
Πρόκειται περί απλού μονότοξου γεφυριού κατασκευασμένου εξ’ ολοκλήρου από τοπικούς λίθους. Το συνολικό μήκος της ανοδομής είναι 28,73 μ.και το κατάστρωμα αποτελείται από καλντερίμι κατασκευασμένο από σχιστολιθικές πλάκες. Η όλη κατασκευή της ανοδομής φέρεται από λίθινο τόξο το οποίο ακολουθεί χάραξη ημικυκλίου και η διάμετρος του είναι 25.74 μ. Το ύψος του κλειδιού από τον πυθμένα είναι 12,23 μ περίπου.
Στην βορειοδυτική πλευρά της γέφυρας και ακριβώς δίπλα σε αυτή  κατασκευάστηκε μεταγενέστερα μεταλλική γέφυρα για την διέλευση των αυτοκινήτων στην απέναντι όχθη.
Η γέφυρα «Καμάρας» αντιμετωπίζει ποικίλα προβλήματα που προέρχονται κυρίως από την χρόνια έλλειψη συντήρησης, προβλήματα ανάδειξης που προέρχονται κυρίως λόγω της δημιουργίας της νεότερης μεταλλικής γέφυρας και χρήσης λόγω της δυσκολίας πρόσβασής της.
Η πρόταση προβλέπει την συντήρηση, επισκευή, και αποκατάσταση της γέφυρας με τρόπο τέτοιο ώστε να ανακτηθούν οι στατικές και δομικές ιδιότητες της κατασκευής, να αποκατασταθεί η αρχική εικόνα της, να εξασφαλιστεί η ομαλή και ασφαλής λειτουργία της και τέλος να αποτελέσει η ίδια πόλο έλξης τόσο για τους δημότες όσο και για επισκέπτες με βασική επέμβαση την απομάκρυνση της νεότερης γέφυρας.
http://www.dolihos.gr/1776/erga/apokatastaseis/gefures/gefura-kamaras/

ΡΑΔ.ΑΡΤΑΣ: 19.000 ευρώ το κόστος της μελέτης το έτος 2008 από τον τότε Δήμαρχο Κώστα Καρακώστα.Και αυτή η μελέτη είχε την ίδια τύχη με τις προηγούμενες.

Σχόλιο ΡΑΔ.ΑΡΤΑΣ: Δεν θα αναφερθώ στην αδιαφορία των αρμοδίων.Και αυτό επειδή τη θεωρώ πλέον δεδομένη.Αυτό που με στεναχωρεί περισσότερο είναι η αδιαφορία των ίδιων των Δημοτών.Ακόμα χειρότερα με στενοχωρεί η άγνοια για το πόσο σημαντικά είναι αυτά τα μνημεία για την ιστορία μας την παράδοσή μας αλλά και για την αρχιτεκτονική της περιοχής μας.
Και δυστυχώς δεν είναι τα μόνα.Πολλά μνημεία μας (ναοί,γεφύρια, νερόμυλοι κτλ) έχουν εγκαταλειφθεί και καταρέουν σιγά-σιγά λόγω αδιαφορίας, άγνοιας, και ανικανότητας των αρμοδίων.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...